Share

30 martie 2021

Generatia I – Generația Independentă


O campanie pentru mai multe generații - Generația I este prima campanie semnată CFA Society Romania. Obiectivul campaniei este de a încuraja independența, cu accent pe cea financiară, oferind publicului larg resurse ale educației financiare. Misiunea campaniei este ambițioasă și tangibilă pe termen lung: ne dorim să contribuim la creșterea nivelului de independență financiară din România, promovând educația financiară continuă.

Concept Generația I Generația I este un concept care aparține CFA Society România și la care s-a ajuns privind realitatea pensionarilor din România. Vârsta pensionării presupune, pentru majoritatea, apariția unei dependențe de factori externi: de stat, de copii, de alte surse de sprijin financiar. Însă, dacă observăm atent, sunt oameni în jurul nostru care nu trăiesc așa la vârsta pensionarii și nu pentru ca au extrem de multe resurse financiare. Ei au cultivat un spirit liber toata viața, o independență care le-a permis să facă lucruri fară să fie neapărat nevoiți, fără să fie împinși de la spate. Ei sunt oamenii care își administrează propriile resurse, economisesc, investesc, se informează constant. Prin intermediul acestei campanii, CFA Society România nu se adresează unei generații definită academic, cu factori demografici. În conceptul nostru, Generația I însumează toate generațiile, toți oamenii, indiferent de vârstă, pentru care valoarea centrală este această independență, sub toate formele ei, incluzând-o pe cea financiară.

Obținerea Independenței financiare

Actualmente, independența financiară se deprinde prin auto-educație și testare. În România educația financiara încă este la început, dar se fac pași în direcția potrivită. Așadar, încă nu avem resurse suficiente, puse la dispoziție oamenilor, pentru a dobândi educația financiară necesară oricărui om dintr-o societate civilizată. “Membrii Generației I”, la care noi aspirăm, sunt aceia care fac eforturi din inițiativa proprie pentru a învăța cum să își gestioneze resursele financiare. Sunt cei care merg la specialiști și întreabă unde pot investi, pentru a obține un venit pasiv. Sunt cei care, prin exercițiu, înțeleg valoarea bugetului cheltuielilor și economiilor și aplica gesturi mici în viața de zi cu zi, de responsabilitate financiară. Implicarea CFA Society Romania CFA Society România este o asociație ai căror membri sunt exemple pentru publicul larg în ceea ce privește responsabilitatea educației financiare. Ne dorim este să micșorăm distanța dintre specialiști și publicul larg, deoarece specialiștii au tendința să explice totul în termeni tehnici și este lesne de înțeles ca un om care nu lucrează cu acești termeni nu o să înțeleagă semnificația. Astfel, avem această percepție asupra zonei financiare, ca o zonp de neatins și neînțeles. Nu trebuie să fie așa, din contră. Prin această campanie explicăm termenii complicați pe întelesul tuturor.

Ce trebuie să știe Generația I

Independența financiară se educă și este unul dintre pilonii unei societăți sănătoase și unei vieți împlinite. Generatia I trebuie să știe că nu suntem forțați să trăim cu impresia unui viitor sumbru, ci că putem face eforturi mici, în fiecare zi, pentru a învăța cum să ne gestionăm resursele. Independența financiară nu înseamna bogație și oamenii nu trebuie să se lase descurajați că nu o pot obține. Ne-ar mai placea să se rețină și că, prin educație și informare corectă, oamenii pot învăța cum să traiască liber și independent în orice etapă a vieții. Informații, resurse și o secțiune dedicată de podcast-uri se află pe site-ul https://generatiaindependenta.ro

Categorii:

Grup țintă: Adulți / utilizatori de servicii financiare, Cadre didactice, Elevi, Pensionari, Studenți, Tineri (între 18-25 ani), Altele
Acoperire sector: Asigurări, Banking, Finanțe personale / Bugetul familiei, Investiții, Macroeconomie, Pensii private, Piața de capital, Taxe și impozite, Altele
Acoperire teritorială: La nivel național
Instrumentul sau activitatea prin care se implementează inițiativa: Online, Elaborarea unei broșuri, Masa rotundă, Pregătirea și mentenanța unui site web, Altele
Instituția sau organizația: Altele