Share

19 martie 2021

#ANTIGHINION


Superstițiile au făcut dintotdeauna parte din moștenirea noastră culturală. Ele au rolul lor, iar pentru unii dintre noi funcționează ca un mecanism de apărare. Mai există însă un mecanism de apărare, care funcționează mai în toate cazurile – asigurările. De la acest deziderat a pornit brieful pentru campania #ANTIGHINION, desfășurată în perioada august – septembrie 2020.

Superstițiile au făcut dintotdeauna parte din moștenirea noastră culturală. Ele au rolul lor, iar pentru unii dintre noi funcționează ca un mecanism de apărare. Mai există însă un mecanism de apărare, care funcționează mai în toate cazurile – asigurările. De la acest deziderat a pornit brieful pentru campania #ANTIGHINION, desfășurată în perioada august – septembrie 2020. Prin superstiții oamenii de pretutindeni încearcă să-și explice neprevăzutul și să îi atribuie cauze miraculoase. Prin contrast cu acestea, asigurările sunt o metodă dovedită de a combate „ghinionul” și urmările sale. De aici și numele campaniei – #ANTIGHINION – lansată în colaborare cu sociologul Gelu Duminică.

Interpretând narativul superstițiilor în societate, renumitul sociolog discută despre modul în care acestea se manifestă în mentalul colectiv. Astfel, am creat 10 personaje diferite folosind câte o superstiție pentru fiecare situație descrisă. Fiecare dintre supersiții a fost conectată la un tip diferit de asigurare. Scopul a fost acela de a surprinde faptul că atât asigurările, cât și superstițiile servesc unui țel comun: de a trece cu bine peste evenimentele neplăcute.

Campania s-a adresat publicului larg, printr-o abordare 360, fiind prezentă atât în mass-media, cât și în online sau social media. În același timp, a fost susținută de Asiguropedia.ro, portal dedicat informării consumatorilor: https://asiguropedia.ro/antighinion/. Campania a avut ca punct central o pagină dedicată pe platforma Asiguropedia, acolo unde au fost urcate toate mesajele și materialele, prin care publicul larg a putut naviga cu ușurință. Pentru a ne comunica mesajele și a întoarce în favoarea nostră restricțiile impuse în contextul pandemiei în beneficiul nostru, am implementat un concept de campanie online cu diferite componente, asigurând o distribuție largă: media relations, parteneriate cu influenceri și lideri de opinie (George Buhnici, Gelu Duminică, Mariciu), social media.

Tinerii au reprezentat o parte importantă a campaniei noastre, având în vedere că am utilizat mai ales canalele lor de comunicare. Potrivit barometrului UNSAR – IRES, din mai 2020, de dinainte de lansarea campaniei, majoritatea românilor erau mai bine informați, cu peste 61% (+ 11% față de ediția 2019) dintre respondenți indicând acest lucru. Cu toate acestea, în continuare era o reală nevoie de informare, mai ales în contextul anului 2020, când pandemia i-a făcut pe români mai conștienți de riscurile la care se expun zilnic. Un rezultat al Grupului de Marketing, Comunicare și PR din UNSAR, campania a fost apreciată la scară largă, iar recunoașterea tuturor eforturilor a venit și o dată cu nominalizarea acestei inițiative la competiția anuală a industriei de comunicare – PR Award, categoria „Communication in financial sector”.

Categorii:

Grup țintă: Adulți / utilizatori de servicii financiare, Studenți, Tineri (între 18-25 ani), Altele
Acoperire sector: Asigurări
Acoperire teritorială: La nivel național
Instrumentul sau activitatea prin care se implementează inițiativa: Online, Altele
Instituția sau organizația: Altele