Share

19 martie 2021

#ANTIGHINIONpentruAcasa


După succesul campaniei #ANTIGHINION, a urmat o continuare a acesteia, cu accent pe asigurările de locuințe. #ANTIGHINIONpentruAcasă s-a desfășurat în luna octombrie 2020 – cunoscută și ca Luna Asigurărilor de Locuințe. La fel ca la ediția anterioară, superstițiile au jucat un rol central în abordarea publicului.

După succesul campaniei #ANTIGHINION, a urmat o continuare a acesteia, cu accent pe asigurările de locuințe. #ANTIGHINIONpentruAcasă s-a desfășurat în luna octombrie 2020 – cunoscută și ca Luna Asigurărilor de Locuințe. La fel ca la ediția anterioară, superstițiile au jucat un rol central în abordarea publicului. Mesajul campaniei a fost că, spre deosebire de superstiţii, asigurările reprezintă o protecţie concretă de care cu toții avem nevoie în fața numeroaselor riscuri la care locuințele noastre sunt expuse, de la incendii, cutremure, vijelii, furtuni, inundații, până la explozii ori furturi. Oportunitatea unei astfel de campanii a venit mai ales în contextul pandemiei, când pentru unii locuința a devenit și birou și școală. În plus, conform celui mai nou raport publicat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), reiese că mai puțin de 20% dintre locuințele românilor sunt protejate printr-o poliță de asigurare obligatorie. Din acest motiv, am venit în sprijinul consumatorilor cu această campanie care abordează tematica superstiţiilor legate de casele românilor. Numele campaniei a pornit de la același deziderat: superstițiile sunt considerate în opinia populară o metodă de protecție în fața ghinionului. Nu ne-am dorit să punem în antiteză cele 2 metode de protecție, să schimbăm ceva ce face parte din identitatea culturală a poporului român, ci am arătat că pe lângă superstiții, poți avea și o asigurare.

Lansată chiar într-o zi de marți 13, campania s-a adresat publicului larg printr-o abordare preponderant online: social media, influenceri, lideri de opinie. Astfel, pe pagina principală a campaniei au fost create 8 situații diferite folosind câte o superstiție, care apoi a fost legată de un anumit tip de asigurare. La fel ca la ediția anterioară, campania a fost lansată în colaborare cu sociologul Gelu Duminică. Renumitul sociolog a analizat modul în care superstițiile se manifestă în mentalul colectiv. De multe ori există ideea că lor nu are cum să li se întâmple, atunci când oamenii se raportează la riscuri, iar statisticile sunt îngrijorătoare. Suntem țara cu cea mai ridicată rată de proprietari de imobile din Europa. Totuși, locuințele noastre sunt printre cele mai puțin protejate – cu atât mai mult cu cât avem și o capitală printre orașele europene cel mai expuse la riscul seismic.

În plus, a fost lansat și un instrument online dedicat special forței de vânzări din industria asigurărilor, unde aceștia își pot personaliza un mesaj cu grafica din această campanie, pentru a posta mai departe pe conturile lor din social media și pentru a ajunge mai ușor la clienți. În perioada de derulare a campaniei, între 13 octombrie și 30 octombrie, aproape 1,35 milioane de români au interacționat cu mesajele #AntighinionpentruAcasă, iar acestea au fost văzute de peste 3 milioane de ori. Materialele care s-au reflectat în diverse posturi TV, radio şi print numără şi ele de asemenea peste 40 de apariţii. #ANTIGHINIONpentruAcasă s-a adresat publicului larg printr-o abordare completă, susţinută de Asiguropedia.ro, portal dedicat informării consumatorilor: https://asiguropedia.ro/antighinionpentruacasa/.

Categorii:

Grup țintă: Adulți / utilizatori de servicii financiare, Studenți, Tineri (între 18-25 ani), Altele
Acoperire sector: Asigurări
Acoperire teritorială: La nivel național
Instrumentul sau activitatea prin care se implementează inițiativa: Online, Altele
Instituția sau organizația: Altele